Bekijk de nieuwsbrief online
Stichting DE KIM
Nieuwsbrief De KIM april 2021

Wij sturen u deze nieuwsbrief omdat we u als een belangrijke relatie zien. Niemand ontvangt echter graag post die ongelezen de prullenbak ingaat. Wilt u voortaan de nieuwsbrief niet ontvangen, klik dan op ''Afmelden'' in de balk onderaan deze nieuwsbrief. U kunt zich net zo eenvoudig weer aanmelden. Wordt deze nieuwsbrief niet goed weergegeven op uw beeldscherm, klik dan rechtsboven voor de ONLINE versie.

De KIM project Zinvol Gelderland in Arnhem zoekt vrijwilligers brievencontact

Videobellen, appen en mailen, onmisbaar voor contact in coronatijd. In de wijk Malburgen in Arnhem doen we er een schepje bovenop met ons project Zinvol Gelderland. Het innovatieve brievenproject Letter voor Letter nodigt vrijwilligers uit in de pen te klimmen en een brief te schrijven aan een buurtbewoner.Klik hier voor een interview in de Arnhemse Koerier. Eind juni staat er een stadsbrede fysieke bijeenkomst gepland voor de vrijwillige brievenschrijvers. Doe mee en meld je aan. Onze postbode heeft de eerste brieven reeds bezorgd en de eerste reacties zijn enthousiast. Uitnodiging om mee te doen.

28 en 29 mei evenement Groen Gelovig, Duurzaamheid en Toekomst

Op deze data vindt het volgende GroenGelovig-evenement plaats! Het grootste christelijke evenement over duurzaam leven in Nederland. Dit jaar digitaal, maar met net zoveel impact. Het thema is 'Aarden' en daarmee gaan we aan de slag langs de lijnen van Verdiepen, Verwonderen, Vertellen en Verwerken. programma: Op vrijdagavond 28 mei vindt een livestream plaats vanuit een kerk in Zwolle. Op zaterdagochtend zijn er online workshops; en in de week erna worden verschillende webinars gegeven. Het programma is nog in ontwikkeling maar het belooft interessant te worden. De katholieke inbreng bestaat uit een workshop van br. Bernardus Peeters op zaterdag en een webinar van Erik Borgman in de week erna. De KIM is hierbij betrokken vanuit de landelijke Laudati si werkgroep. Voor meer informatie klik hier voor toegang tot de website van Groen Gelovig. Bestel hier alvast uw tickets.

Groene kloosters

Voor veel kloostergemeenschappen is zorgvuldig omgaan met de schepping al eeuwenlang een belangrijke waarde. Als vervolg op het project ‘Groene parochies in Nederland’ onderzoekt theoloog Elisabeth Hense van de Radboud Universiteit Nijmegen dit jaar wat gemeenschappen van religieuzen, zoals kloosters, op het gebied van groen en duurzaamheid doen. In samenwerking met de Radboud Universiteit en de Konferentie Nederlandse Religieuzen (KNR) publiceert Katholiek Nieuwsblad hierover een reeks verhalen.
 Katholiek Nieuwsblad april editie:  "Wij zijn trapisten en dus zijn we groen".

Jaarverslag 2020 stichting De KIM

Met dit jaarverslag informeren we u over de huidige stand van zaken van de projecten van De KIM en in welke plaatsen we actief zijn. We geven in de terugblik op 2020 een korte beschrijving van de projecten. Effecten van de inzet illustreren we met uitspraken van deelnemers of vrijwilligers. In het slotwoord staan we stil bij enkele belangrijke veranderingen binnen de organisatie van De KIM. We zijn blij dat we dankzij de steun van verschillende fondsen kunnen bouwen aan katholiek maatschappelijk activeringswerk in Midden Nederland. Daarmee is een mooie basis ontstaan om de inzet van vrijwilligers voor de medemens de komende jaren verder te ontwikkelen. In het verslag treft u ook een overzicht aan van de fondsen die dit mogelijk maken. Jaarverslag 2020

De KIM is een katholieke instelling voor maatschappelijke activering voor de provincies Flevoland, Utrecht en Gelderland
Meld je hier af voor de nieuwsbrief