De KIM winnaar van Kans-Inspiratieprijs 2017

Bonifatius-Kim Maatjes Project Almere winnaar van Kans- Inspiratieprijs van KRO/NCRV-Kansfonds

De Kans-Inspiratieprijs voor de parochie met het meest inspirerende voorbeeld op diaconaal gebied is afgelopen zaterdag 24 juni jl toegekend aan het Bonfatius-KIM Maatjesproject Almere.

Uit de kanshebbers van vier mooie projecten riep Theo Bovens (voorzitter van Kansfonds en de jury) in een volle kerk van het museum Catherijneconvent het maatjesproject voor vluchtelingen als winnaar uit. "Totaal onverwacht, echt ongelooflijk! We zijn heel blij met deze waardering voor onze maatjes", vertelt Selma Boot, samen met Hermen van Dorp mede-oprichter van het Almeerse maatjesproject. "Door deze prijs hebben we meer naamsbekendheid gekregen. Ik hoop dat we in de toekomst nog meer mensen maatjes kunnen maken." Naast naamsbekendheid kreeg het project 1000 euro van het Kansfonds voor de eerste plek.

Over het Bonifatius Maatjesproject
Het Bonifatius-Kim Maatjes Project - een samenwerking tussen de Rooms-Katholieke Bonifatiusparochie in Almere en stichting De Kim - richt zich op het in contact brengen van vrijwilligers (maatjes) met nieuwe statushouders, vluchtelingen die een tijdelijke verblijfsvergunning hebben. De maatjes bieden steun en inspiratie aan de vluchtelingen en helpen hen bij het opbouwen van sociale contacten. Het maatjesproject organiseert regelmatig bijeenkomsten voor maatjes en vluchtelingen waardoor de verbondenheid met elkaar en met het project nog eens extra vergroot wordt. Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door Kansfonds en Projecten in Nederland.

Over Kansfonds
Kansfonds steunt kansrijke initiatieven die kwetsbare mensen helpen om hun situatie te doorbreken en die opgezet zijn door betrokken mensen die iets willen doen voor de ander. In aanmerking voor ondersteuning komen met name projecten waar geinspireerde vrijwilligers actief zijn. Zie voor meer informatie op: www.kansfonds.nl

Foto: © Robert Aarts