Boekbespreking ''Kleine grootse gebaren''

Kleine Grootse gebaren is een waardevolle bijdrage aan het streven zielen te winnen op de Borgman manier. Het bundelt ervaringen het M.A.-werk met kerkelijke presentie. Het benoemt de levensbeschouwelijke motieven van de vrijwilligers, en beschrijft aan de hand van ervaringen enkele methoden uit het M.A.-werk.
Het cahier beschrijft de “rijke en wonderlijke ervaringen’’ van de wisselwerking tussen vrijwilliger en de persoon met wie hij of zij werkt. Doorgaans kwetsbare mensen. Ondanks de disbalans in de beginsituatie komen mensen tot wezenlijke ontmoeting. Hoe komt dit? (Hoe) speelt de levensbeschouwelijke achtergrond van de vrijwilliger hierin een rol? Het geheim ligt deels in het vinden van de juiste toon, het creëren van de juiste sfeer. Dat heeft met mensenkennis te maken, maar er is meer. Het moet ook in je zitten.

Gemakkelijk te bestellen bij uitgeverij Narratio

Klik hier voor de volledige boekbespreking