Arnhemse wereldvrouwen genomineerd voor de Ariensprijs

24 juni 2019
Publieksprijs 2019 voor Diaconie. In totaal zijn er 31 initiatieven, projecten en activiteiten waarop nog t/m 10 oktober kan worden gestemd.

In Arnhem organiseren sinds 2016 een groep vrouwen ontmoetingen tussen vrouwen met verschillende achtergronden. Wat hen bindt is het onderlinge vertrouwen en de positieve rol die ze toekennen aan levensbeschouwing. Ze hebben behoefte om tegenwicht te bieden aan het populisme en polarisatie. Vanuit de Emmausparochie neemt Ellie Smeekens deel aan de werkgroep en vanuit stichting de Kim, Mirjam Schuilenga. In de kerngroep zijn verder vrouwen actief vanuit de Islamitische, humanistische, protestantse en agnostich levensbeschouwing. Op Internationale Vrouwendag en in oktober organiseert de groep bijeenkomsten met het oog op ontmoeting en inspiratie. De deelname groeit.

De uitreiking van de Ariëns Prijs voor Diaconie is op 12 oktober in het Titus Brandsmahuis, Titus Brandsmaplein 2 te Deventer.

U kunt hier uw stem uitbrengen.

meer informatie over de projecten