Stichting De KIM - Facebook

Meet up klimaatoplossingen

29 januari 2023
bijeenkomst van Milieudefensie, Winkel van Sinkel Utrecht

Vanuit de Laudato Si Alliantie was stichting De KIM aanwezig bij de meet-up van Milieudefensie over klimaatoplossingen. Prachtig publiek, jong en oud en goede sprekers. Het was zoeken en met elkaar in dialoog zijn. De materie is immers complex. Mooi om te horen dat spreker Antonie Fountain het katholieke subsidiariteitsbeginsel aanhaalde als voorbeeld om lokaal je te verbinden met politieke agendapunten rondom klimaatoplossingen. Sprekers waren: Tuur Sinke van MBO for Climate, Professor Marc Davidson van de Radboud Universiteit en Antonie Fountain, mensenrechtenactivist en directeur van VOICE Network. Na de pauze gingen we in werkgroepen uiteen rond een thema. De thema's waren: • Verkeer • Voedsel • Energie • Financiën • Industrie • Eerlijk delen van de lusten en lasten klimaatbeleid  milieudefensie.nl/doe-mee/meet-up-klimaatoplossingen.